Bokomtale: Husker dere ikke meg?

Boka «Husker dere ikke meg» av Sophie Kinsella er en søt og enkel chic-lit bok som jeg leste ut på en dag!

Tenk om du våknet opp etter en lang drøm, at livet slik du husket det, var en saga blott, og at tilværelsen nå var som tatt ut av en Hollywood-film? Lexi våkner opp etter en bilulykke, tror det er 2004, og at hun er en kjip 25-åring med dårlig råd, skjeve tenner og et katastrofalt kjærlighetsliv. Til hennes store forskrekkelse er det 2007 – hun er en stilig dame med designergarderobe, fet jobb og luksusleilighet, og er kona til en mangemillionær med et utseende å drepe for!

Når Lexie våkner etter en bilulykke husker hun ingenting. Hun har mistet tre år av livet sitt, og i løpet av de tre årene har store forandringer skjedd. Ikke bare er utseende hennes likt en supermodell nå, men hun har en sjefsstilling og er gift. Hun har blitt en bitch, mistet vennene sine og mannen hun er gift med husker hun ikke. Men livet hun våkner opp til, virker som en drømmetilværelse, så hun tenker at hun skal da klare å tilpasse seg det. Men det viser seg etter hvert at ting er ikke så rosenrødt som det først virket når hun våknet!

Boken er festlig og helt grei underholdning, den er til tider litt morsom og inneholder romantikk, komiske situasjoner og forviklinger. Språket er lett, den er enkel å lese og funker fint både en solfylt dag på stranda eller en regntung høstdag!

2 comments on “Bokomtale: Husker dere ikke meg?

  1. Ja, dette er en typisk bok jeg pleier å lese under parasollen på stranda, hehe. Har nesten blitt en liten syden-tradisjon at jeg har med meg en liten chic-lit bok i pocket-utgave i ferie-bagasjen. 😉

    Har ikke lest akkurat denne da, men har fortært alle shopoholiker bøkene (som jeg mener er skrevet av samme forfatter..?).. Hørtes jo litt artig denne også! 🙂

  2. Boka passer velig fint på stranda en deilig sommerdag 🙂 Og jo, om jeg husker riktig så er det hun som har skrevet shopoholiker bøkene også!

Legg igjen en kommentar

