Filmomtale: Now you see me

Filmen «Now you see me» er en skikkelig bra film, en av de bedre jeg har sett på lenge! Den har ikke fått særlig gode anmeldelser, men det virker som publikum liker den. Filmweb putter filmen i sjangeren thriller, men det er jeg litt uenig i. Den er ikke skummel, men det er masse spennende illusjoner, triks og magi.

 

The Four Horsemen, en illusjonistgruppe, gjennomfører to utrolige magiske show. Først forbløffer de publikum ved å rane en bank på et annet kontinent, og deretter avslører de en hvitsnippforbryter og kanaliserer millionene hans inn på publikummernes bankkonti. FBI-spesialagent Dylan (Mark Ruffalo) er innstilt på å la illusjonistene få betale for sine forbrytelser og stanse dem før de gjennomfører det som ser ut til å bli et enda mer eventyrlig kupp.

Det er mange kjente og gode skuespillere i filmen, som blant annet Mark Ruffalo, Morgan Freeman, Michael Caine og Isla Fisher. Filmen er veldig underholdende og holder et høyt tempo uten dødpunkter. Man må følge med hele tiden for å få med seg alt som skjer. Det er illusjoner som tar pusten av en, hypnose, korttriks og masse annen action! Kan si at slutten var fullstendig overraskende og noe jeg ikke hadde forventa! Effektene er råe og selv om handlingen er lite troverdig, så er det underholdende og morsomt! Men jeg har lest at illusjonisten David Copperfield har bistått produksjonen med rådgivning om hvordan triksene i filmen kan utføres i virkeligheten. Så selv om selve filmen ikke er så veldig troverdig, har triksene rot i hva som er praktisk mulig å få til!

8 comments on “Filmomtale: Now you see me

  1. Denne kunne jeg tenkt meg å se! 🙂 I mangel på gode tv-serier (les; en serie som kan erstatte sex og singelliv), tror jeg jeg må hive meg på en film-bølge istedet. 😉

Legg igjen en kommentar

