Bokomtale: Fanget i tiden

Boka «Fanget i tiden» (på engelsk Time Was) av Nora Roberts er en enkel og søt kjærlighetshistorie. Jeg har ikke lest så mange bøker av Nora Roberts så vidt jeg husker, tror kanskje jeg har sett noen filmer som er laget av bøkene, men ellers har jeg ikke noe forhold til denne forfatteren. Men Nora Roberts er en bestselgende amerikansk forfatter som har skrevet over 180 bøker. Bøkene hennes er stadig inne på New York Times bestsellers liste.

Boka handler om Libby, en 23 år gammel jente som har flytta inn på familiehytta som ligger ganske avsidesliggende til oppe i fjellene i Oregon. Der skriver hun på sin doktoravhandling og trives med å være alene og i ett med naturen. En kveld hun står og ser på uværet ser hun plutselig et fly som styrter. Hun kjører av gårde og finner en mann som ligger forslått i skogen, men som lever. Hun tar han med tilbake til hytta og pleier han. Mannen er Caleb, og når han etterhvert kommer til seg selv, skjønner han ingenting. Hvor er han og hvem er kvinnen som pleier han? Og hvorfor virker ting så gammeldags i den lille hytta?

Skal ikke røpe så mye mer at boka inneholder tidsreiser, og selvfølgelig blir det et hett kjærlighetsforhold mellom Libby og Caleb, de faller hodestups for hverandre. Men ting er ikke så enkelt, for Caleb må ta et valg som vil endre livet hans for alltid.
Boka er lettlest og jeg leste den ut på et par timer. Den er et fint tidsfordriv hvis man liker Roberts sine bøker og kjærlighetshistorier!

Time Was

3 comments on “Bokomtale: Fanget i tiden

  1. Ja dette hørtes mer ut som en bok for meg, hehe. 😉 Er spennende med krim, men må innrømme at jeg liker bedre bøker med romantikk og drama. 😉

    • Blir jo mye krim jeg leser, men det er deilig med litt kjærlighet innimellom også!! 🙂 Dette var en veldig lett og enkel bok 🙂

Legg igjen en kommentar

