Bokomtale: Jakthundene

Boka «Jakthundene» er skrevet av Jørn Lier Horst og er en spennende krimbok som handler om politimannen William Wisting. Dette er Horst sin åttende kriminalroman.

William Wisting suspenderes og settes selv under etterforskning mistenkt for å ha fabrikkert bevis. Han var etterforskningsleder i en av landets mest medieomtalte straffesaker, da unge Cecilia Linde ble drept. Nå, 17 år senere, har det kommet for en dag at bevisene som felte gjerningsmannen var forfalsket. Mediene værer nytt blod. Wisting har brukt hele sitt yrkesliv på å jakte på forbrytere. Nå er det han som er byttet, og han må arbeide på egen hånd og i skjul for å finne ut hvem av deres egne som konstruerte det falske beviset, og hva som egentlig skjedde den gangen. Han får hjelp av journalistdatteren Line, men også fra svært uventet hold. Så forsvinner en ny, ung kvinne. Det blir starten på et nervepirrende kappløp.

Horst er en forfatter som har blitt mer og mer populær de siste årene, og han har vunnet flere priser. Han er ikke den forfatteren jeg synes skriver best, men allikevel har boka et veldig driv og den er spennende. Jeg mistenkte tidlig hvem morderen var/hva som hadde skjedd, men allikevel måtte jeg bare lese den ferdig for å se hva som hadde skjedd den gangen for 17 år siden når Cecilia Linde ble funnet drept. Boka var vanskelig å legge fra seg, og da har vel forfatteren oppnådd det han ønsket!
Horst er selv etterforsker og jobber i politiet, så han vet hva han snakker om. Og derfor blir også handlingen i bøkene ganske troverdige. I tillegg er han fra min hjemby, så stedene han skriver om er kjente for meg, det gjør det enda litt morsommere, for jeg kan leve meg inn i hvordan omgivelsene ser ut!

Absolutt en bok jeg vil anbefale – særlig hvis du er krimelsker!!

"Jakthundene - kriminalroman" av Jørn Lier Horst

Legg igjen en kommentar

