Bokomtale: Agnes i senga

«Agnes i senga» er skrevet av Heidi Linde og er en humoristisk roman.

Boka handler om Agnes. Hun har rundet 30 år og er flyvertinne og plutselig blir hun forlatt av kjæresten gjennom seks år, William. Det viser seg at han lenge har hatt en annen bak hennes rygg. Hun flytter midlertidig inn i en leilighet i en bygård som faren eier. Der ligger hun i senga og tenker tilbake på ulike episoder i livet sitt og hvordan hun møtte William. Hun er såpass langt nede at hun viser filmversjoner av sin egen begravelse i hodet sitt. Hvem vil komme, hvilken sang skal spilles, hvor hardt vil William ta det…. Hun er sykmeldt, deprimert og begynner etterhvert å gå gjennom tingene til den jenta som egentlig bor i leiligheten.

Boka er både tragisk og tragikomisk og det var flere steder jeg måtte humre for meg selv. Men jeg synes også den har noen huller….en del ting som blir nevnt i boka, føler jeg ikke at man egentlig fikk noen svar på. Mulig forfatteren har tenkt at det har ikke noe betydning for handlingen i boka….hvor det store tema er kjærlighetssorg. Men boka er underholdende og enkel å lese. Kanskje en slags norsk utgave av Bridget Jones! Ingen favorittbok, men helt grei!

Agnes i senga

7 comments on “Bokomtale: Agnes i senga

  1. Å fytti. stakkars :s faktisk så hadde jeg nok hatt godt av å lese den og få andres erfaringer på vanskelige ting 🙂

  2. Har lest den selv,og er enig i det du skriver. Var litt hull her og der, og slutten (hvis jeg husker riktig) var litt åpen og var ikke «helt slutt».
    Men denne her er nok grei til å ha med til stranda å lese eller på flyet når man skal ut å reise:)
    SV;Takk:)

    Kan vel allerede nå si at jeg gleder meg til den dagen bachelor graden er levert inn:) hehe.
    Du får ha fremdeles god bedring med ryggen!:)

Legg igjen en kommentar

