Filmomtale: Magic Mike

Da har jeg endelig fått sett filmen «Magic Mike» og den var litt annerledes enn jeg trodde. Jeg visste egentlig ikke hva den handla om, bortsett fra stripping, og det er nok ikke av mine favorittfilmer. Men den var grei nok! Filmen inneholder både humor, alvor og litt romantikk!

Kjekkasen Mike nyter stor suksess som hovedattraksjon ved en av byens kuleste strippeklubber. Han knytter til seg nykommeren The Kid for å lære ham hvordan også han kan nyte godt av livet Mike er vant med: det å feste, sjekke damer samt lettjente penger.

Det er mange kjente og gode skuespillere i filmen, men jeg savna faktisk mer dansing. For det var den delen som var morsom! Mike spilles av den ganske så fine Channing Tatum. Han er god til å danse og strippingen ser bra ut! Men jeg får veldig flashback til alle Chippendales showene jeg har vært på når jeg var ung! Bortsett fra at Chippendales er mer rent og ikke så lugubert og mer show…så var dansingen og strippingen ganske lik! Men jeg har lest at filmen og figuren Mike er løst basert på Tatum sin fortid som stripper da han var ung! Så det er kanskje ikke så rart at han var troverdig i rollen!

8 comments on “Filmomtale: Magic Mike

  1. Så filmen på kino i sommer og likte den mye bedre enn jeg trodde jeg ville gjøre! Mange som syns den var litt kjedelig, men jeg syns det var perfekt blanding av dansingen + alt det andre. Men dansingen og alt det innebar var det beste med filmen! 😉

  2. Chippendals kommer faktisk til Norge til høsten:P hehe. På ullensaker kulturhus på romeriket 🙂 hehe. Så filme i fjor også. Hadde ikke noe særlig store forventninger før jeg så den på kinoen,og jeg likte filmen:)

  3. Har aldri vært på chippendals, hehe 😉 Kan ikke si at jeg har hatt særlig lyst til å se denne filmen heller, men får se om jeg gidder en dag jeg kjeder meg og det pøøsregner ute. 😉

  4. Jeg hadde ikke så høye forventninger til den da jeg så den, så jeg syntes den var helt okay. De var jo fine å se på, så 😉

  5. Jeg hadde ikke så høye forventninger til den da jeg så den, så jeg syntes den var helt okay. De var jo fine å se på, så 😉 Men som du sier – det var jo ikke akkurat så mye handling…

  6. SV;Takk, var litt annerledes og uvant:) Ble litt smålei av de “vanlige” temaene. formen er heldigvis på bedring:)

Legg igjen en kommentar

