Filmomtale: Prometheus

Nå har jeg sett filmen «Prometheus», regissert av Ridley Scott. Jeg må si det var en ganske spesiell film, og jeg hadde kanskje trodd den skulle være mer spennende. Jeg visste egentlig veldig lite om hva den handla om, og den var kanskje ikke helt som jeg hadde trodd. Filmen har fått gode anmeldelser og det er så klart en bra og spennende science fiction film, men den kommer ikke til å ende opp i min dvd-samling.

Historien starter på slutten av dette århundret. En gruppe forskere oppdager en ledetråd til menneskets opprinnelse på jorden, som leder dem til universets mørkeste avkroker. De setter ut på en reise som tar flere år med romskipet Prometheus. Planeten de kommer fram til og det de finner, er ikke helt hva de forventer. Og de blir nødt til å kjempe for å redde menneskehetens fremtid. Slutten var litt teit synes jeg…men det er vel fordi det er lagt opp til en oppfølger!

Det er mange gode skuespillere med, blant annet Noomi Rapace som har hovedrollen, Charlize Theron og Michael Fassbender. Alt i alt en helt grei film, særlig om man liker sjangeren, men som jeg har skjønt har den mange likheter med Alien filmene. Den kopierer visst en del, men mangler den nervepirrende spenningen.

8 comments on “Filmomtale: Prometheus

  1. Det er jo en film som skal liksom være begynnelsen til Ailien filmene, man må nesten ha sett de først:) Vet ikke om du har det? 🙂
    Jeg har sett noen av de, men skjønte ikke så alt for mye selv ;p

  2. SV;Det kan jeg underskrive på at det er en overveldende følelse når eksamen dagene nærmer seg. Er litt små misunnelig at du slipper det i år:P hehe. Du får kose deg! Men har begynt smått å forberede meg:D

  3. Det er ikke offisielt en prequel til Alien, men samtidig så er den litt det også. Litt rotete ;D
    Jeg likte den – så den på kino, så den var ganske kul å se på storskjerm xD

    -Silje

Legg igjen en kommentar

