Bokomtale: Mini-shopoholiker

Boka «Mini-shopoholiker» er skrevet av Sophie Kinsella (pseudonym) som er forfatter og journalist. Hun har utgitt seks bøker om shopoholikeren Rebecca Bloomwood. Bøkene hennes selges verden over og er stadig å finne på bestselgerlistene. Mini-shopoholiker er hennes foreløpige siste roman. Den gikk rett inn på førsteplass på The Sunday Times bestselgerliste.

Becky Bloomwood er tilbake! Kreditten er stadig oppbrukt, finanskrisen kaster mørke skygger, og nå har hun også en toåring som går sin mor en høy gang. Becky Brandon (født Bloomwood) var sikker på at det å bli mor skulle være den ultimate lykken. Men livet med småbarn er langt fra hva hun hadde forestilt seg, og to år gamle Minnie har allerede plukket opp morens eksklusive shopping(u)vaner. Minnie har allerede bestilt sin første taxi, favorittordet hennes er «min!», og hun har lagt inn sitt første bud på eBay. Da finanskrisen treffer familien Brandon med full kraft, lover Becky dyrt og hellig at hun ikke skal kjøpe noe nytt før hun har brukt alt hun har i skapet minst tre ganger. Luke forsøker å sikre en stabil inntekt, og Minnie forblir en eksepsjonelt vanskelig toåring. Det hjelper heller ingen at de fremdels bor hjemme hos Beckys foreldre, og at alles tålmodighet er satt på an alvorlig prøve.For å muntre opp familien bestemmer Becky seg for å overraske med tidenes bursdagsfest. Lavbudsjett, selvfølgelig. Men det viser seg helt umulig å forholde seg til gitte økonomiske rammer, og det er da tingene virkelig begynner å bli kompliserte.

Boka er veldig vittig og morsom, jeg satt og lo høyt flere ganger mens jeg leste. Det er mange komiske situasjoner og festlige kommentarer! Den er lettlest og enkel, og har man lest noen av de andre Shopoholiker bøkene, vet man litt om hvordan Becky er. Det er en overfladisk bok, men veldig underholdende! 

8 comments on “Bokomtale: Mini-shopoholiker

  1. Den kan jeg tenke meg å lese. Takk for boktipset 🙂

    Sv: Det er veldig synd at førskole og grunnskolelærer får mye tyn. Men er som du sier; det er nok noen som aldri skulle satt sine bein i disse yrkene, og det er kanskje de media får tak i når de omtaler enkelte saker. Ja, jeg får tenke at jeg ihvertfall gjør mitt beste når jeg underviser elevene mine. 🙂

  2. Jeg har lest en av hennes bøker. tenkte jeg skulle ta å samle inn hele «serien» og leve meg inn i hennes verden når jeg er ferdig med de bøkene jeg holder på med nå (ja jeg holder på med flere samtididg for jeg klarer ikke vente med å begynne på dem jeg kjøper) haha. hun skriver veldig bra. kan anbefale Maryann Keyes også. og Cecilia Aherne. føler de skriver litt i samme tounge-in-cheek stil 🙂

  3. Jeg så filmen, og da orka jeg ikke å lese den ene boka jeg hadde hørt om… Så da ble det aldri sånn for min del!

  4. Har lest første boken i serien og likte den:) må få lest de andre:)
    SV;Hadde en fin tirsdagkveld med hithcock film:) Han har en spesiell “stil” når det gjelder å lage filmen tror jeg:) Så det er nok ikke alle den faller i smak hos:) Men jeg likte den:)

  5. Jeg har lest alle sjopoholiker bøkene..(surprise??) Hehe! 😉

    De er en smule overfladiske ja, men til tider hysterisk morsomme! Fine bøker å lese på stranden i syden, på togreise, flytur e.l. 😉 Må ærlig innrømme at forfatteren treffer spikeren på hodet, og at jeg kjenner meg så altfor godt igjen i mange av shopping-situasjonene.. *rødme* 😉

Legg igjen en kommentar

