Filmomtale: Prime Time

«Prime Time» er basert på boka til Liza Marklund, og er andre filmen i en serie på seks. Jeg har lest alle disse bøkene til Marklund for mange år siden og liker de godt. Den første filmen som kom ut i år i denne serien var «Nobels testamente», og den var helt grei. Filmene kommer ut i en annen rekkefølge enn bøkene har blitt gitt ut, for Prime Time er vel så vidt jeg husker en av de første bøkene til Marklund, mens Nobels Testamente er blant de siste (tror jeg!).

Det er midtsommeraften, og ti personer befinner seg på et avsidesliggende slott for å spille inn et TV-program. Neste morgen er Sveriges største TV-stjerne skutt og drept. Annika Bengtzon får i oppdrag å dekke drapssaken, og hun får snart vite at hennes beste venn Anne Snapphane er en av ti mistenkte. Når politiet løslater en etter en – bortsett fra Anne – blir det personlig for Bengtzon som gjør alt for å renvaske venninnen.

Jeg liker godt hun som spiller Annika – Malin Crèpin – selv om det ikke er helt sånn jeg har sett for meg Annika når jeg har lest bøkene. Men hun er troverdig og spiller rollen godt. Gleder meg til å se de andre filmene, for å se om de har tatt med hvordan forholdet mellom Annika og mannen utvikler seg, for i bøkene skjer det ganske mye i hennes privatliv også.

7 comments on “Filmomtale: Prime Time

  1. Det høres veldig spennende ut – men er det litt som mannen som hatet kvinner? Den ser litt sånn ut, 😦

  2. Må se å få sett en av de filmene:) virker som bra filmer! takk for tips!
    SV;Skjønner hva du mener:) Det er jo ofte sånn at hvis man venter på noe så går ting ofte saktigere. Håper formen din blir bedre!

  3. Åh, hun som spille Annika er såå pen, hihi 🙂
    Jeg har lastet ned disse filmene (neeeida :P) og har foreløpig kun sett Studio sex, det er også den eneste boken jeg har lest av henne. Ble så forvirret over rekkefølgen både i bøkene og i filmene, men må nok bare sette meg mer inn i det og få sett denne filmen også 😉

    SV: Kan tenke meg det flyyter med smokker i barnehagen, er jo umulig for dere å huske hvem som er hvem sine. Så hvis foreldrene vil ha dem tilbake bør de skrive navn på 😉

Legg igjen en kommentar

