Bokomtale: Toys

Boka «Toys» har James Patterson skrevet sammen med Neil McMahon, og den er litt annerledes enn mange av Patterson sine bøker. Det tok litt tid å komme inn i handlingen, for den var litt rar, men når man først skjønte hva det dreide seg om, så var boka ganske så spennenede.

Den handler om Hays Baker og hans kone Lizbeth som er vakre og vellykkede, og som det etterhvert viser seg er mennesker med robot kvaliteter. De lever i framtiden hvor Eliten, det vil si robotmenneskene, hersker over de vanlige menneskene. De ser på vanlige mennesker med avsky og presidenten som også er Elite kommer opp med en plan for å utslette alle menneskene. Men før dette skjer havner Hays i en ulykke, og får sitt livs største sjokk. Det viser seg at han er menneske, og ikke Elite, og må derfor rømme. Hele Elitestyrken er etter han, og han gjemmer seg hos sine foreldre der han får vite hemmeligheter om hvem han er.

Som sagt er boka en smule rar og annerledes, og det er ikke Pattersons beste bok. Det tok tid å komme inn i handlingen, men jeg synes boka for så vidt var spennende. Den ble bedre etterhvert, når man kom over den litt trege begynnelsen. Jeg vet boka har fått ganske dårlige omtaler av andre fans, og det kan jeg skjønne. Men det var en helt grei bok å lese når jeg var på ferie!

6 comments on “Bokomtale: Toys

  1. Jeg leser generelt lite, og når jeg leser må jeg ha noe ekte. Blir det for spesielt så faller jeg helt ut.

    //synd at noen mennesker er slik, men samtidig så er det bra at ikke alle er like, men nedlatende mennesker skulle vært samlet på et og samme sted. Årrrh. Godt meg og deg er perfekte da:) hehe

Legg igjen en kommentar

