Bokomtale: Men mamma kom ikke hjem

Boka «Men mamma kom ikke hjem» er skrevet av Steinar og Simen Kyrkjebø og handler om en families opplevelse av tsunamien i Thailand. Andre juledag 2004 blir familien Kyrkjebø tatt av bølgen i Khao Lak. Pappa, mamma og to sønner blir slynget i hver sin retning av vannmassene. Alle kjemper for livet. Pappa og de to sønnene Ola og Simen overlever. Mamma dør.

Dette er en sterk og trist bok om savn og sorg. De tre gjenlevende i familien forteller om marerittet og hvordan tiden etterpå har vært. Boka er ekte og man følger faren og hans kamp for å gjenfinne meningen med livet, og hvordan han skal være en støtte for sine to sønner som sørger på helt ulike måter.

9 comments on “Bokomtale: Men mamma kom ikke hjem

  1. huff, stakkars unger og mann, ikke bare for tapet, men for i det hele tatt å ha opplevd noe slikt. store klemmer til de ❤

    har du bestilt den på nett eller er det en spesiell bokhandler som har den?

    // I made it! tror du hadde overlevd mere enn 10 meter, hehe:) men 3000 var tungt og laaaangt..

  2. SV;Merket etter at jeg la ut innlegget at alle bildene ble i bunnen,så jeg «små jukset» litt og endre det på pcen etterpå. Synd at det ikke går ann å velge hvor man kan sette inn bildene,ellers så funker appen bra.=)
    God helg til deg også! Du får slappe av og kose deg!

  3. //skal sjekke litt, kanskje jeg finner den rimelig på nett, så kan den være med i baggasjen til usa i neste mnd:)

    jeg har høydeskrekk jeg også, men våget meg ut. Tror egentlig den høydeskrekken begynner å gi seg litt for jeg vet at for 5 år siden så hadde jeg ALDRI turt å gått ut på stolen engang.. blir litt mye høyder med jobben så kanskje jeg er på vei til å bli kurert:)

  4. Dette er en bok jeg ønsker å lese. Jeg leser nesten bare bøker fra virkeligheten. Uff, må være forferdelig å ha opplevd en slik naturkatastrofe og miste sin mor og kone 😦

Legg igjen en kommentar

