Filmomtale: The Grey

Filmen «The Grey» er en action/drama film med Liam Neeson i hovedrollen. Det er en skuespiller jeg liker veldig godt, og jeg pleier vanligvis å like filmene han spiller i, men jeg må si at denne var ikke akkurat den beste jeg har sett.

Filmen handler om en gjeng oljeriggarbeidere som skal hjem på ferie, så styrter flyet midt i Alaskas villmark. Noen overlever, og de må da prøve å komme seg til sivilasjonen. På veien må de overleve kulde, sult og ikke minst nådeløse ulver. Ulvene jakter på dem, og klarer også å få drept unna en og en, til de ikke er mange igjen.

En del av filmen minner meg veldig om Alive, likhetene er mange, i hvert fall helt fram til ulvene kommer! Filmen er helt grei, det er storslått natur og den er til tider spennende. Men jeg hadde håpet den skulle vært enda mer spennende. Jeg synes menneskegruppen minker litt vel fort, og for å ikke snakke om slutten. Jeg hater sånne slutter. Hvis man gidder å se gjennom hele rulleteksten når filmen er ferdig, så kommer det et par sekunder med film helt til slutt. Men jeg må si at det hjalp ikke meg til å forstå hva som skjedde….Liam Neeson er som alltid bra, han gjør en sterk prestasjon og er troverdig. De andre skuespillerne føler jeg blir litt anonyme og ulvene er sånn passe troverdige, vi ser de ikke så alt for ofte. Vi hører de ule like mye som vi ser dem.

Dette er neppe en film jeg kommer til å se igjen, men liker man naturfilmer, Neeson og overlevelsesfilmer, da er sikkert denne grei å se!!

5 comments on “Filmomtale: The Grey

  1. Bra omtale! Synes også Liam Neeson er bra skuespiller, men er ikke sikker om jeg kommer til å se den. Synes fort sånn «overlevelse» filmer blir lett det samme med tanke på plot og oppbygning o.l

  2. Har ikke sett Liam Neeson i så alt for mye, men har sett nok til å se at han er fantastisk!

    Sv; Absolutt fantastiske skuespillere ja!

    // Ja, tar ofte ut kontakter når det er tordenvær, men nå var jeg jo ikke hjemme når det skjedde, så da ble det liksom litt vanskelig :p

    // Det kan jeg tenke meg er fint, og finere enn denne :p

Legg igjen en kommentar

