Bokomtale: Cross Fire

Boka «Cross Fire» av James Patterson er nok en bok, den 17.ende,  i Alex Cross serien. Jeg liker veldig godt denne serien, og denne boka var spennende som vanlig.

I denne boka holder Alex Cross på å planlegge sitt bryllup med Bree, når han blir kalt ut til gjerningsstedet for et perfekt atentat mot to av Washingtons mest korrupte og hatede politikere. Politiet står helt uten spor, også begynner drapsmannen å drepe flere korrupte politikere. Saken ekspolerer og Alex Cross får en ny partner å forholde seg til, Max Siegel, som han absolutt ikke liker.
Samtidig begynner Cross å motta samtaler fra hans største fiende, Kyle Craig, også kjent som The Mastermind. Dette er en figur fra tidligere bøker, som hater Cross og vil ta hevn. Vi som lesere får vite en hemmelighet ganske tidlig i boken, som har med The Mastermind å gjøre, og man lurer på hvor lang tid det vil ta før Cross skjønner det selv. Dette holder spenningen i boka oppe og man må lese videre for å se hva som skjer!

6 comments on “Bokomtale: Cross Fire

  1. Aldri hørt om, men sikkert spennende for de som liker slike bøker 🙂

    Sv; Slitsomme jobber vi ha :p Er glad jeg ikke jobba i dag for å si det sånn! Grease er herlig ❤

    // Ja, det er det absolutt! 🙂

  2. 17…. Den lengste serien jeg har lest (egentlig, så ‘leser’ jeg den jo, ettersom ikke alle bøkene har kommet ut enda) er House of Night – og den er jo litt annerledes enn denne :p

    • Jeg har lest mange flere enn det…i hvert fall 50 av han! Han er en stor favoritt 🙂 Jeg vil særlig anbefale denne serien, om Alex Cross, den er spennende!! Ellers serien om Womens murder club! Jeg har ikke lest den Hamsun boka…er veldig dårlig på å lese de norske klassikerne.

  3. Virker som en spennende bok:) Jeg er nå bitt av krimroman basillen,og leter stadig etter nye bøker å lese:) Skal sjekke ut om de har denne bokserien om alex cross på biblioteket:)

Legg igjen en kommentar

