Bokomtale: I, Alex Cross

I går når jeg satt ute på verandaen og nøt det fine været fikk jeg lest mye. Ble ferdig med en bok, og gikk rett over på neste bok. Holder på med Alex Cross serien til James Patterson, jeg har en del liggende som jeg må komme gjennom. Den jeg ble ferdig med i går heter «I, Alex Cross» og var veldig spennende, som alle bøkene i serien er!

Alex Cross er midt i sitt eget bursdagsselskap når han mottar en telefon om at hans niese er funnet drept. Og ikke bare det, kroppen er lemlestet til det ugjenkjennelige, sannsynligvis fordi kroppen er kjørt gjennom en flismaskin. Cross tar saken og når han går gjennom hennes leilighet skjønner han at niesen var luksus-eskortepike. Videre undersøkelser viser at flere eskortejenter (og gutter) har forsvunnet, og at de alle har hatt noe å gjøre med en stor privat klubb. Denne klubben er en sexklubb for de rike og berømte og jo mer Cross nøster opp i saken, jo farligere blir det. For det viser seg at mange mennesker høyt oppe i systemet har vært på denne klubben, og en av gjestene som kaller seg Zeus, er den personen som dreper disse jentene. Cross må jobbe hardt for å finne ut hvem Zeus er, og når det kommer fram hvem han er, sender det sjokkbølger gjennom hele nasjonen.

Boka har et godt driv med korte kapitler, den er spennende og jeg liker veldig godt Alex Cross serien. Denne boka tror jeg er den sekstende i rekka!

6 kommentarer på “Bokomtale: I, Alex Cross

  1. Selv prøvde jeg å lese ut ei bok i dag, menne… Ble litt mye å gjøre, så dataen erstatta den siste halvdelen. Jaja, resten får jeg vel unnagjort i morgen ;D

  2. SV;Ble også glad for at Once Upon a time ble fornyet:) Har ikke fått følgt med ordentlig på How I Met Your Mother.Men har planer om å se den fra begynnelsen og få med meg alt:) Pan Am ble kansellert like før jul,og jeg trodde først at den kom til å komme over kneika over jula,men det gjorde den ikke. :/

  3. Åj, denne så fakisk litt spennende ut, og jeg er ikke sånn superglad i slike bøker. Og forfatteren føles kjent ut. Tror jeg har ei bok av ham, men klarer ikke å huske hvilken. 🙂
    Takk for tips, skal ta det med meg. 🙂

    • Det er en veldig kjent forfatter, en av de mestselgende i Usa. Det er også laget film av flere av bøkene..blant annet Kiss the girls. 🙂

Legg igjen en kommentar