Private Games

Da er jeg ferdig med boka «Private Games» av James Patterson. Denne boka har han skrevet sammen med Mark Sullivan og er en del av Private serien. Tror dette er bok to eller tre…jeg har mista litt oversikt, for det kommer så mange bøker fra Patterson at jeg ikke rekker komme gjennom alle sammen!

Dette er hva det står om boka:

Private, the world’s most renowned investigation firm, has been commissioned to provide security for the 2012 Olympic Games in London. Its agents are the smartest, fastest, and most technologically advanced in the world, and 400 of them have been transferred to London to protect more than 10,000 competitors who represent more than 200 countries.
The opening ceremony is hours away when Private investigator and single father of twins, Peter Knight, is called to the scene of a ruthless murder. A high-ranking member of the games’ organizing committee has been killed. It’s clear to Peter that this wasn’t a crime of passion, but one of precise calculation and execution.
Newspaper reporter Karen Pope receives a letter from a person who calls himself Cronus claiming responsibility for the murders. He promises to restore the Olympics to their ancient glory and to destroy all those who have corrupted the games with lies, corruption, and greed. Immediately, Karen hires Private to examine the letter, and she and Peter uncover a criminal genius who won’t stop until he’s completely destroyed the modern games.
 
Jeg synes boka var ganske spennende. Har lest den på engelsk og den var en smule tung, men jeg kom meg gjennom. Det er korte kapitler som avslutter på en måte at man bare må lese videre for å se hva som skjer. Denne boka handler om OL i London, og en gal mann som terroriserer lekene. Jeg må si at jeg absolutt ikke forventa det når jeg fikk vite hvem terroristen Cronus var….men det var vel det som var meninga, at det skulle komme som et lite sjokk!
 
9 comments on “Private Games

  1. Uh,virker som en spennende bok:) Takk for boktipset:)
    SV;Anbefales!:) Den er en av de beste 3D filmene jeg har sett. 🙂 Pleier vanligvis ikke å se filmer i 3D,men denne her var bra=)

  2. Takk for boktips. Denne hørtes spennende ut 😀

    SV: Det var du som tipset meg om Jan Mehlum og jeg digger han selv 🙂 Jeg har de siste bøkene hans liggende og gleder meg til å starte i påsken 😀

    • Ja du skrev om forfatteren og den siste boken tror jeg 🙂 Og da ble jeg gira. Bestilte like gjerne fire av hans bøker på salg 😉 Så nå gleder jeg meg til å fortsette på hans bøker 😀

  3. elsker at du omtaler bøker. lesehesten som jeg er selv. akkurat nå holder jeg på å fordype med i ingen ringere enn cult-klassikeren «Crime and punishment» av F.Dostojevskij. herregud… den begynner tregt hvertfall.. holder på å gi opp!

  4. høres ut som en god og spennende bok:) jeg er altfor dårlig til å lese bøker, men finner liksom aldri tid til det, alt annet skjer liksom før det blir bok lesing.. men blir ofte litt lesing når vi er på ferie og jeg ligger med basseng kanten:)

Legg igjen en kommentar

