Filmomtale: In time

Har sett filmen «In time» nå med Justin Timberlake og Amanda Seyfried. Det var en litt merkelig film må jeg si, og det tok litt tid før jeg skjønte noe av den. Vil nok ikke si at dette blir noen favorittfilm, men den var helt grei!

Handlingen foregår en gang i fremtiden. Det finnes ikke lenger penger, men det er tiden som man får utbetalt for jobb, og betaler med. Tid er valutaen alt omsettes i. Man slutter å aldre ved fylte 25 år, og fra da må man gjøre seg fortjent til å få mer tid. Byen er delt opp i soner, og de fattige holder til i en sone, mens de rike som eier århundrer med tid holder til i en annen sone. De rike kan kjøpe seg evig liv, mens de fattige lever fra dag til dag, og fra time til time. Har de ikke mer tid igjen, dør de.

Timberlake lever i slummen og lever fra time til time, helt til en livstrøtt mann fra den rike sonen gir han over hundre år i gave. Han blir anklaget for å ha drept denne mannen og må flykte. Han tar rikmannsdatteren Seyfried som gissel og sammen prøver de å bryte ned det korrupte sysmtemet.

Både Timberlake og Seyfried spiller greit nok, men ingen av dem er noen supergode skuespillere synes jeg. De har liksom ikke noe tyngde og Seyfried ser bare dum ut i en rød bob parykk!

7 comments on “Filmomtale: In time

  1. Nei du, er ikke så særlig fan av hu Seyfried jeg. Syns ideen bak filmen er spennende da!

    Sv/ Takk for det! 🙂

  2. hmm, jeg har ikke sett filmen eller hørt om den før, men jeg syntes konseptet og historien egentlig hørtes veldig spennende ut! men dårlig skuespill kan jo ødelegge mye, da. 😦 mon tro om den er basert på en bok man kanskje burde lese? haha 😀 virka ikke sånn, da, når jeg prøvde å google. for ofte er det jo sånn at halvdårilge filmer er basert på dødsbra bøker, ta for eksempel arn-filmene og inkheart-filmen..

    og forresten, takk for tilbakemeldingen, jeg hadde absolutt vurdert det bildet, men det ble til slutt nedprioritert fordi man må velge ut noen få.. men det er fint å få tilbakemelding uansett, så tusen takk 🙂

  3. Jeg synes den ser ganske spennende ut, jeg! Men jeg ser jo så sjeldent film, at det blir spennedne å se om jeg kommer til å se den 😉

  4. Har sett den. Var ikke helt som jeg hadde trodd den ville vært. Ikke den beste sci-fi/fremtidsfilm jeg har sett.

Legg igjen en kommentar

