Ikke blunk

Da er jeg ferdig med boka «Ikke blunk» av James Patterson. Han har skrevet denne sammen med Howard Roughan. Boka er lettlest og jeg leste den ut på 1 1/2 dag. Jeg leser alle bøkene til Patterson siden jeg er stor fan av han, og denne boka var spennende, intrigefylt og til tider litt morsom. Det er lagt inn en del festlige kommentarer, og jeg satt og humret for meg selv!

Lombardos Steakhouse i New York er berømt av tre grunner: Menyen, klientellet, og nå – det grusomme mordet på en beryktet mafiaadvokat. Morderen slipper unna politiet. Dermed står beskyldningene om hvem som bestilte drapet i kø. Journalist Nick Daniels er i ferd med å gjennomføre et virkelig scoop – et intervju med en baseballegende som aldri snakker med pressen. Samtalen finner sted ved nabobordet til den drepte mafiosoen. I kaoset som følger drapet, får Nick tak i noe som viser seg å være et nøkkelbevis. Dette plasserer den intetanende journalisten i kryssilden mellom russisk og italiensk mafia. «Skygg unna eller dø» er beskjeden Nick får når han begynner å grave i historien.

Boka inneholder drap, mafia, kjærlighet, intriger, leiemordere og alt en god krimbok skal inneholde!

6 comments on “Ikke blunk

  1. Oj, den hørtes jo veldig spennende ut! Men personlig er jeg ikke så veldig glad i krim, så det må litt mer enn til enn at den høres spennende ut før jeg setter i gang og leser den.. 😛 men jeg elsker sånne bøker som fanger en fullstendig så man leser e ut på null komma niks 😀

  2. SV;Filmen var «bob-bob». Den hadde somsagt sine gode deler,men også en del som ikke var det.
    Men synes Patrick Wilson er en kjekkas:P hehe

Legg igjen en kommentar

