Filmomtale: Hodejegerne

Nå har jeg vært på kino og sett «Hodejegerne» og jeg må si jeg ble ganske imponert! Det er en skikkelig bra og actionfylt film. Jeg har lest boka, og den synes jeg ikke var så alt for bra. Men det har litt med at jeg digger Harry Hole, og når Jo Nesbø da skriver en helt annen type bok om en som ikke er Harry Hole…da ble jeg litt skuffa. Men jeg ble overrasket over filmen, den likte jeg godt. Og Aksel Hennie spiller faktisk ganske bra, både som klysete businessmann og som desperat fyr med en gal mann etter seg! Han som spiller Clas Greve, det vil si den gale mannen, Nicolaj Coster-Waldau er også veldig god og troverdig i rollen.

Aksel Henie spiller Roger Brown. En vellykket fyr med en vakker kone. Han jobber med rekruttering og er en slags hodejeger. Men bak kulissene er ikke ting like bra. Han skylder masse penger, og han må stjele kunst for å overleve. Clas Greve er den perfekte kandidat til Rogers neste rekrutteringsoppdrag. Han har bakgrunn som elitesoldat og er i besittelse av et verdifullt maleri. Roger tenker at får han tak i dette maleriet er problemene hans over for godt. Men sånn går det ikke. Han får Clas Greve på nakken og kan ikke stole på noen, og han må gjennom både det ene og det andre med Clas Greve etter seg. Masse action for å si det mildt! Det er en intens actionthriller, og jeg vil absolutt anbefale denne filmen til alle! En god norsk film!

7 comments on “Filmomtale: Hodejegerne

  1. Klarer ikke å huske om jeg har lest denne boken eller ikke jeg, tror jeg gjorde det i fjor sommer! Uansett så har jeg veldig lyst til å se filmen:o)

  2. Nice 🙂 jeg har litt lyst til å se den, selvom jeg ikke har sett traileren ennå! Men jeg har hørt mye bra om den!

  3. Spennende:) Har veldig lyst å se den!
    SV;Det er det vettu! Morsomt med konkurranser hvor du må være litt kreativ for å delta:) Nei,det har jo ikke helt vært den a-typiske sommerværet. Kanskje noe annerledes når man har jobbet også. Husker selv når jeg jobbet en hel sommer selv(når jeg hadde jobb). Da fikk man liksom ikke helt den sommerfølelsen.

  4. Denne har jeg ikke engang hørt om før… sjokk :p jeg henger ikke med i filmverdenen i det HELE tatt..

Legg igjen en kommentar

