Ved første blikk

Da er jeg ferdig med boka «Ved første blikk» av Nicholas Sparks. Denne boka fortsetter der «Et skjebnemøte» slutter. Jeremy Marsh har flyttet fra New York til en bitteliten by i sørstatene, for å være sammen med Lexie, hans store kjærlighet i livet. De har ikke kjent hverandre lenge, men Jeremy er sikker på at han vil gifte seg med henne. Lexie er gravid, og vi følger Jeremy mens han går gjennom tvil og kvaler. Er dette riktig, er det hans barn…. Han begynner også å motta slemme og merkelige mailer, som gjør at tvilen hans blir enda sterkere. Hvem er det som sender mailene og som ønsker at hans forhold med Lexie ikke skal fortsette. Mailene fører til flere misforståelser, men til slutt klarer Jeremy og Lexie å ordne opp i sine problemer, til de får vite at graviditeten kan føre til store komplikasjoner for barnet. Dette fører til mye sorg, men også at de to kommer enda nærmere hverandre. Boka ender trist, skal ikke si noe mer enn det. Den er lettlest og søt, som Spark sine bøker ofte er. Det er en følelsesladd bok, som beskriver både lykke, sorg, lidelse og savn.

5 comments on “Ved første blikk

  1. SV;Helt enig med deg at Vann til elefanter er fin! Boka er også det! Vet ikke helt hvor jeg har Coelho heller, ingen av bøkene hans som virkelig har «bergtatt» meg. Alkymisten var tung og forvirrende,og veronika dø var fin og bra skrevet. Bedre enn alkymisten.

  2. SV;Huff,ja. Det er trist å miste sine kjæledyr! Hadde en kattepus som het Tarzan når jeg var 6-7 år,og den døde et par etter vi fikk den. Det er triste greier.

  3. SV: Hvordan klarer du å lese så mye utenom pensum..?? :S Etter å ha sittet i 4-5 timer og lest om blodplater, betablokkere og blåreseptforskriften, vil jeg bare tømme hodet, se noe hjernedødt på tv, ta en treningsøkt, et avslappende bad e.l. Alt annet enn å sitte i ytterligere 2-3 timer å lese! Når jeg har lest gjennom «leksene» for dagen, er jeg ferdig, og dritlei! hihi 😉

    Lykke til med fremføringen i morgen! =)

  4. SV: Samme her! :S Jeg er treig å få i gang, og trenger et lite spark i rumpa for å få nesa mi ned i pensumbøkene! 😉

    Jeg er flink til å jobbe noenlunde jevnt med den delen av pensum jeg liker, og synes er gøy og interessant.

    Mens den delen jeg er mindre begeistret for, eller ting jeg synes er veldig kjedelige og egentlig ikke har noe lyst til å gjøre i det hele tatt (FarmaPro 5 pugging inkludert!) blir utsatt i det uendelige og unnagjort i tolvte time. 😉

Legg igjen en kommentar

