Et skjebnemøte av Nicholas Sparks

I går ble jeg ferdig med boka «Et skjebnemøte» av Nicholas Sparks. De fleste kjenner han som forfatteren av Dagboken og Flaskeposten, og jeg elsker bøkene hans. Denne var ikke blant de beste han har skrevet, men den var søt og fin. Den handler om kjærlighet, som de fleste andre bøkene hans gjør.
Jeremy Marsh er journalist og skriver i ulike tidsskrift om overnaturlige ting. Han er veldig skeptisk av natur, og skriver for å avsløre svindlere innen det overnaturlige. En dag mottar han et brev fra ei gammel dame fra en liten by i sørstatene som heter Boone Creek. Hun skriver om et spøkelsesaktig lys over kirkegården. Jeremy bestemmer seg for å reise dit for å undersøke dette. Han forventer å tilbringe noen dager på «bondelandet» og forventer ikke å falle pladask for byens bibliotekar, Lexie. Dilemma blir da om han skal reise hjem til sitt vante liv i New York, eller satse på kjærligheten og bli i denne lille sørstatsbyen.
Fortellingen fortsetter i boka Ved første blikk, så den må jeg få lånt på biblioteket!

9 comments on “Et skjebnemøte av Nicholas Sparks

  1. Merker at jeg ikke er blant » de fleste» hehe.. Aner ikke hvem han er jeg, og det vil vel si at jeg leser alt for lite. Har ikke åpnet en bok siden i fjor sommer faktisk!

    Ha en fin kveld:o)

  2. Hehe 🙂 mente vel heller at folk kjenner filmen Dagboken (The Notebook) ….er vel flere som har sett filmen enn lest boka tenker jeg!

  3. Hehhe, jeg er ikke jentene nok til å følge med på slikt tror jeg ;D
    Ikke sett filmen heller 😀

    Tror ting må ha litt action etc for at jeg orker å sette meg ned, men har ikke mulighet til å lese noe annet enn sykepleiebøker for tida 😉

    -Silje

    • Hehe nå gir du meg dårlig samvittighet…….jeg skulle lest ped.bøker, men det er så fryktelig tungt å komme i gang! Det er så deilig for en gangs skyld å lese noe annet enn pensum!!

  4. Tilbaketråkk: Ved første blikk « Vestfoldgirl's Blog

  5. Skulle hatt tak i «Et skjebnemøte» men den er utsolgt hos forlaget :((((

    • Åh er den det? Så dumt…jeg tror jeg lånte den på biblioteket. Ellers så har de den vel i utenlandske butikker hvis du kan lese den på engelsk 🙂

Legg igjen en kommentar

