Private

Da har jeg endelig fått lest en vanlig bok igjen. Jeg begynte på denne før eksamen, men har ikke fått lest den ferdig før nå. Litt dumt med så langt opphold, for jeg mista litt oversikten når jeg tok fram boka igjen, og huska ikke helt hva som hadde skjedd. Boka jeg har lest er «Private» av James Patterson og Maxine Paetro. Som nevnt tidligere er Patterson en stor favoritt, og denne boka var helt grei. Spennende og lettlest. Men absolutt ikke blant hans beste. Denne boka står alene, og er ikke en del av de ulike seriene han skriver.
Boka handler om Jack Morgan som driver Private, et av de beste etterforskningsfirmaer i verden. Det er hit de rike og berømte går når de trenger hjelp og diskresjon. En dag får Jack en telefon om at kona til hans beste venn er drept. Han begynner å undersøke hva som har skjedd med henne. Samtidig er det en annen sak som firma hans undersøker. 13 jenter har blitt drept i LA i løpet av de siste årene. Jentene er pene og naive tenåringer, og politiet sitter uten spor i saken. Problemet i denne boka er at det er litt for mange ting og saker som foregår samtidig. Det blir vanskelig å holde oversikt, og noe av det føles litt unødvendig. Man føler boka blir litt rotete, og det kunne heller vært gjort mer ut av de sakene som faktisk er spennende å følge i boka.

Er man er skikkelig Patterson fan, så er boka grei å lese, ellers ville jeg nok lest andre bøker av han først!

3 comments on “Private

  1. Hørtes litt kaotisk ut hvis det er mye som skjer på en gang.,. Tror jeg hadde mista fokus ganske lett :p Men fint tips da! Kanskje jeg skal sjekke ut andre bøker av han:)

Legg igjen en kommentar

