Bunnfall

I går kom jeg meg gjennom andre bok i påska. Det var «Bunnfall» av Jørn Lier Horst. Jeg har aldri lest noe av han før, og hadde hørt litt forskjellig om han. Noen synes han har et utrolig dårlig språk, og det er godt mulig han har, men boka var ganske spennende. Den handler om politiførstebetjent William Wisting som får en rar sak i hendene når avkappede føtter flyter i land på forskjellige strender. Stammer de fra en ulykke, eller har det skjedd flere mord og de kan forvente seg lik som også vil komme flytende inn mot strendene….Etterhvert begynner Wisting å sette føttene i forbindelse med en forsvinningssak nesten et år i forveien hvor tre eldre menn og en yngre dame forsvant. Disse menneskene ble aldri funnet…kan det være de som ligger på havets bunn?!
Handlingen foregår i Stavern og Larvik, som er mine områder og det er ganske moro å lese om steder hvor jeg er lokalkjent. Forfatteren er fra Larvik, så han har lagt handlingen til sin hjemby. Han jobber selv i politiet, og er også derfor god til å beskrive en etterforskning. Det virker troverdig og ekte.
Jeg synes plottet var bra, med mange vrier og vendinger. Det er god underholdning og den er enkel og lett å lese!

4 comments on “Bunnfall

    • Hehe jeg leser veldig fort, det har jeg alltid gjort!! Men Knausgårds bøker har jeg ikke lest….de frister ikke så mye, for han virker så ekkel!!

  1. Den boken vil jeg lese også 🙂 Takk for tips 😀

    SV: 🙂 Ja det går veldig fort 🙂 Hehehe. Kan hende jeg glemmer å gratulerer deg med dagen søta 😉 men det vil ikke si at jeg ikke vil gratulere deg 😛

Legg igjen en kommentar

