Filmomtale: Hachiko

I stad så jeg filmen «Hachiko – A dog’s story». Og fy søren for en nydelig film. Men den er trist, jeg tror aldri jeg har gråti så mye til en film noengang. Jeg gråt hele siste halvtimen av filmen. Men hvis du er glad i dyr og hunder må du bare se denne filmen!
Richard Gere spiller en mann som finner en liten Akita valp på togstasjonen. Han tar med seg hunden hjem, men prøver å finne ut hvem som eier valpen. Ingen melder seg, så det ender med at valpen blir boende hos mannen og hans familie. Mannen og hunden får et spesielt og nært forhold og hunden følger mannen til togstasjonen (han pendler til jobb) hver morgen, og sitter og venter på han på togstasjonen når han kommer hjem med toget. Men en dag dør mannen på jobb, og hunden venter og venter og venter…… Og herfra er det bare å finne fram papir og lommetørkle, for tårene triller.

Historien er sann, dette skjedde i Japan for mange år siden. Hunden ventet på sin eier i 9 år før den selv døde. Det er en utrolig vakker historie, og den viser hvor enormt mye kjærlighet hunder har for sin eier, og den viser jo også hvor mye følelser en hund egentlig har. I dag finnes det en statue av Hachiko på den togstasjonen han satt og ventet på sin eier, og hvor den berørte menneskene der og viste enorm lojalitet.
Dette er en rørende film, hvor hunden står i fokus. Hundene som spiller Hachiko, fra valp til gammel hund, er også utrolig nydelige og vakre.

9 comments on “Filmomtale: Hachiko

  1. Den hørtes altfor trist ut for meg 😛 hehehe.

    SV: Ja det synes jeg også. Gleder meg veldig til å prøve litt i butikken når kolleksjonen kommer 😀

  2. Åh, jeg ble også helt knekt av den filmen! Jeg tvingte pelsen opp i sofan å lå å klemte henne hele siste delen av filmen. At det GÅR an!

  3. åfyyyy….eg så den i helgen , gråt fra mannen døde, og resten av filmen… ='(. Eg anbefale å se den aleine, vis man syns det er flaut å grina forran venner! (som meg) 😉

    • Ja det kan nok være ganske greit å se filmen alene…særlig hvis man er lettrørt. Det er stor sjans for at man gråter til filmen!

Legg igjen en kommentar

