Hundens 10 bud

Jeg kom over hundens 10 bud på en nettside og synes det var så fint, så her kommer de:

1. Jeg lever bare i 10-15 år. Enhver adskillelse fra deg betyr sorg for meg.

2. Gi meg tid til å forstå hva du forlanger av meg.

3. Gjør meg tillitsfull – du er hele livet mitt.

4. Vær ikke sint på meg lenge av gangen, sperr meg ikke inne som straff.

5. Du har ditt arbeid, dine fornøyelser og dine venner. Jeg har bare deg.

6. Snakk med meg. Selv om jeg ikke forstår dine ord elsker jeg stemmen din.

7. Husk at jeg aldri glemmer hvordan du er mot meg.

8. Før du slår meg så husk at tennene mine kan knuse hånda di, men jeg bruker ikke min styrke mot deg.

9. Ta deg av meg når jeg blir gammel. Når jeg ikke lenger kan glede meg over hverdagen så la meg gå til hvile på ærverdig måte.

10. Vær hos meg når jeg har det vanskelig, alt blir lettere å bære fordi jeg har deg. Jeg elsker deg slik bare en hund kan.

 
Alle dyr fortjener å bli tatt godt vare på, og få kjærlighet og omsorg!
4 comments on “Hundens 10 bud

  1. Så koselig å lese 🙂 Blir sånn god og varm innvendig av sånt:)

  2. Naw, så fint innlegg! Jeg har ikke dyr, men jeg har skikkelig lyst på en liten hund. De er så søte I tillegg så hadde jeg fått meg en venn, noe jeg trenger :)) Ha en fin dag 😉

    – Myhopelesslife, livet som spiseforstyrret og veien til det perfekte.

  3. ÅÅå, så fine bud! Følte nesten at Ariel snakket til meg nå. Noen ganger er det frustrerende å ikke forstå hva hunden mener, men en må jo bare gjøre det beste ut av det 🙂

Legg igjen en kommentar

