Snøstorm og mandelduft

Endelig har jeg fått lest en bok igjen…nå var det lenge siden sist. Er så mye som skjer at jeg har liksom aldri tid lenger. Boka «Snøstorm og mandelduft» av Camilla Läckberg er ganske tynn og enkel. Det er en liten krimbok som kan minne litt om de gamle Agatha Christie bøkene. Den handler om en politimann som blir med sin kjærste på slektstreff på en liten øy. Familien er steinrik og alle hater hverandre, så dør plutselig bestefaren som sitter på pengesekken…hvem har myrdet han? Det er en kraftig snøstorm ute og ingen kommer seg fra øya, så da må politimannen nøste opp i mysteriet. Jeg digger bøkene til Läckberg, men denne er ikke like bra. Hverken Erica eller Patrick er med i denne boka. Men den er helt grei og den leses fort ut! Den var for så vidt spennende, men det er et enkelt plott og karakterene er ikke så lette å like. Det er litt lite orginalitet i boka, og den kan absolutt ikke sammenlignes med hennes andre Fjällbacka bøker!

6 comments on “Snøstorm og mandelduft

  1. Det plottet hørtes ihvertfall veldig ferdigbrukt ut. Får selv aldri tid til å lese noe annet enn pensum, så tar lang tid mellom hver bok her også.

    SV: Ja, den er veldig søt – føler meg som en liten amerikansk unge med den! Ha en flott helg du også!=D Nå er det snart soommer!

    -Silje

  2. Den boken har jeg lest.. Jeg likte den jeg 🙂 Veldig anderledes bok fra Lackberg, men moro med litt forandring 😉

    SV: Ja den MÅ man se. Boken har jeg ikke lest, men den ligger og venter på meg og ferie 😉 Hangover 1 var råbra.. Håper bare nummer to står til forventningene 😉

  3. jeg vil få lest litt bøker snart jeg også. men har snart eksamen i pedagogikk og matematikk, så må vel bare lese de bøkene fremover 😦

    Sv: ja, det har jeg erfart er viktig. for mange av de andre i klassen min som har praksis andre steder har praksislærere de ikke kommer over rens med. de får aldri bra tilbakemldinger osv. !:)

Legg igjen en kommentar

