Bumerang

I går ble jeg ferdig med boka «Bumerang» av Tatiana de Rosnay. Det er hun som har skrevet Saras nøkkel, som er en nydelig og veldig gripende bok. Derfor hadde jeg litt forhåpninger til denne boka, men jeg må si at den var absolutt ikke så god som Saras nøkkel. Boka er søt og det er en fin historie, men ikke like fengende.
Den handler om en mann, Antoine, som er skilt, ulykkelig og kun får ha ungene sine annenhver helg. Når søsteren fyller 40 år tar han henne med til sommerstedet de tilbragte mange somre når de var barn. Her begynner minner fra barndommen etterhvert å komme tilbake, og på veien hjem igjen skal søsteren til å si han noe, men så kræsjer de. Søsteren blir hardt skadet og havner på sykehus. Hva var det søsteren husket og ville fortelle han? Han begynner å grave i familiehistorien og litt etter litt kommer ting fram som har vært glemt og tiet ihjel.

3 comments on “Bumerang

  1. Har hørt om Saras nøkkel og er veldig fristet til å lese den 🙂 Selv trives jeg best med kvinner i hovedrollen, utenom i Kari Fossum sine bøker 😉
    SV: Haha, jeg tror jeg var litt for modig er øyeblikk 😛 Ikke det lureste jeg har gjort!

Legg igjen en kommentar

