Filmomtale: Trolljegeren

Filmen Trolljegeren var faktisk ganske så artig! Den var mye bedre enn jeg hadde trodd, og jeg satt igjen med et godt inntrykk av filmen. Den er litt sånn Blair Witch type film, med noen ungdommer som jakter på en mann som de tror skyter bjørn. Det viser seg etterhvert at han er en trolljeger og de får bli med han ut i skogen og jakte på troll. Første halvtime av filmen er litt slitsom, for kamera rister veldig mye, men det bedrer seg utover i filmen!

Otto Jespersen spiller trolljegeren og han er ganske troverdig som en sånn merkelig einstøing. De tre ungdommene spiller også ganske bra. Men det som virkelig er imponerende er effektene i filmen!! Trollene ser helt ekte ut, og de er store og stygge og lager noen vannvittige høye lyder!!
Når det handler om dovregubben i filmen hadde jeg kanskje ønsket å høre litt Grieg musikk (Dovregubbens hall), men det var nesten ikke noe musikk i filmen, det var det eneste jeg savnet. Slutten er også litt teit…men man godtar den. Det er mange gullkorn i filmen, med blant annet Knut Nærum – som synes det er litt merkelig at strømledningene bare går i ring oppe på fjellet, uten å føre strømmen noe sted. Og Robert Stoltenberg som er en polsk bjørnejeger!

4 comments on “Filmomtale: Trolljegeren

  1. Å så spennende, har ikke hørt så mye om filmen, men hørtes jo ganske bra ut 😀 Gleder meg til å høre om daten din da 😉 hihi

  2. Jeg har hørt flere som liker denne filmen, så kanskje jeg skal ta turen på kino igjen? 😀 Ja, nå må du fortelle oss om daten! 😀

Legg igjen en kommentar

