Filmomtale: The last song

Nå har jeg sett filmen «The last song» og det var en veldig søt film. Den er fra en bok av Nicholas Sparks, som er en stor favoritt av meg. Men denne er langt fra like bra som f.eks Dagboken.
Filmen handler om to barn som blir sendt til sin far for å tilbringe sommerferien med han. Miley Cyrus spiller den opprørske jenta som hater faren fordi han forlot dem noen år tilbake. Men så møter hun den kjekke volleyballspilleren og blir sammen med han, og blir dermed også litt mildere mot sin far. Så viser det seg at faren er syk…og det er her det blir trist. Jeg tror jeg gråt i hele siste del av filmen….det er lenge siden jeg har sett en så trist film.

Jeg må innrømme at jeg ikke synes Miley Cyrus er spesielt pen, og ikke er hun en særlig god skuespiller heller…men hun gjør en helt grei innsats i denne filmen. Jeg synes han lille gutten som spiller broren er like god, om ikke bedre enn henne!
Filmen handler om kjærlighet, familie, vennskap og ungdommelig opprørskhet, og det er absolutt en helt grei film å se, særlig hvis man liker litt triste filmer. Det er ikke selve kjærlighetshistorien mellom Miley og typen som er sterk i denne filmen…det er heller hennes forhold til faren.

One comment on “Filmomtale: The last song

  1. herregud jeg er enig. er IKKE noe fan av Miley Cyrus. men jeg har hørt folk snakke om filmen så man må nesten se den da. selv om jeg er überfan av «Dagboken». bra du sa at den ikke kan måle seg for jeg hadde nok kanskje forventet ‘noe a la den’..

Legg igjen en kommentar

