Sukkerdøden

I går kveld ble jeg ferdig med siste boka til Unni Lindell – «Sukkerdøden». Den var så spennende at jeg ble sittende oppe til nesten halv ett for å lese ferdig boka. Jeg liker godt alle bøkene til Lindell, og føler jeg er blitt godt kjent med Cato Isaksen. Dette er den åttende boka om Cato! Denne her er lettlest og godt skrevet. Det er et godt driv i boka, og man blir jo nysgjerrig på hvem som er morderen, selv om man etterhvert får en idè om hvem det kan være.
Boka handler om at kripossjefen blir påkjørt og sendt til sykehuset, hvor han senere blir kvalt. Samtidig følger vi feite Kari Helene Bieler på et bakeri hvor hun kjøper sine faste kaker, og plutselig husker hun hva som skjedde da lillebroren døde 10 måneder gammel, for mange år siden. Det viser seg at kripossjefen og Kari Helene kjenner hverandre, hun er datter av en av hans gamle venner, som driver lysky forretninger. Det holder kripossjefen på å nøste opp i når han blir drept. Politibetjent Marian Dahle blir trukket inn i fortellingen med sin fortid og hennes forhold til kripossjefen. Cato er som vanlig litt fiendtlig innstilt til henne og hunden Birka, men ender opp med å redde henne til slutt!
Boka er intelligent skrevet, en stor sak utløser mange små som alle henger sammen på en eller annen måte.

5 comments on “Sukkerdøden

  1. Får så dårlig samvittighet når jeg ser hvor mye du leser! Har lest en bok på et par dager nå da, men det er bare fordi jeg har ekstra med hjemmetid om dagen. Fint at du legger ut i alle fall, så jeg vet hva jeg skal se etter i bokhandleren! 🙂
    Hihi, typisk å overanalysere alt ja… men da får jeg meg i alle fall en date, så får vi se om det blir noe mer enn det. Da har jeg i alle fall prøvd! 🙂

    • Hehe det trenger du ikke ha!! Jeg har alltid lest mye og jeg elsker det 🙂 Er ikke alltid jeg har tid, men når jeg har tid, så prøver jeg å få lest litt 🙂

Legg igjen en kommentar

