Broken

I går ble jeg ferdig med boka «Broken» av Karin Slaughter. Jeg er stor fan av denne forfatteren og har lest alle bøkene hennes. Jeg leser de på engelsk og de er litt tunge, for det er mye detaljer, mye tekst, men hun skriver utrolig godt og har et godt driv i bøkene. De er spennende og man må lese for å se hva som skjer. Forfatteren har skrevet en serie bøker fra Grant County, og har også en annen serie fra Atlanta. I denne boka er disse to seriene ført sammen, sånn at personene fra den ene serien møter personene fra den andre serien, og det er ganske finurlig gjort!

Boka begynner med at et lik blir funnet i en sjø, først ser det ut som selvmord, men etterhvert kommer det fram at det var mord. En tilbakestående gutt blir satt inn for drapet, men begår selvmord i fengslet. Etterforsker Will Trent kommer dit fra Atlanta for å rydde opp og får hjelp av legen Sara Linton.
Det er nok en fordel å ha lest de andre bøkene i serien først, for det er veldig mye historie om Sara som var gift med byens politisjef – som ble drept. Men det går sikkert å lese boka også uten å vite forhistorien, for den er spennende, karakterene er gode og dialogen er realistisk!

4 comments on “Broken

  1. jeg leser de fleste bøkene på engelsk. mest fordi at de som regel er skrevet på engelsk de jeg leser og da vil jeg gjerne lese de slik som dem ble skrevet. er vel et godt poeng eller virka jeg litt stoopid nå? hehe

    • Jeg er helt enig!! i hvert fall når det gjelder krim bøker, de leser jeg nesten alltid på engelsk, for da får man mye bedre forfatterens følelse, enn i en norsk oversettelse!! 🙂

  2. Oj, de høres ut som en spennende bok! Sånn Sejer-av-Karin-Fossum-aktig 😉 Liker når en person følger bøkene 😉 Må sjekke ut dette! 😉

Legg igjen en kommentar

