En dag

Den andre boka jeg fikk lest på ferie var «En dag» av David Nicholls. Hun jeg reiste sammen med leste den først og ble så begeistret, så jeg måtte jo bare lese den. Er ikke den beste boka jeg har lest, men den var veldig søt. Lettlest og fengende. Den er ganske typisk britisk og minner meg både litt om Bridget Jones og About a boy…blant annet….
Boka handler om Emma og Dexter som møter hverandre i begynnelsen av 20 årene når de er ferdig på skolen. De har en natt sammen etter eksamen, og tror ikke noe mer kommer til å skje. Men på samme dato i tyve år framover så får vi vite hva som skjer med dem, at de holder kontakten og blir bestevenner. Det er tydelig at det ligger noe mer i luften, men det går lang tid før det endelig skjer noe mellom dem. Og da skjer det tragiske…som jeg ikke skal røpe her.
Boka handler om vennskap, kjærlighet og ambisjoner. Den er innimellom morsom, og innimellom trist. Det er en annerledes, men sjarmerende kjærlighetsroman!

3 comments on “En dag

  1. Hehe, jeg tror ofte jeg har rusk på skjermen og skal tørke bort den lille smileyen du har nederst! 😛
    Jeg tror nok ikke skoa passer deg jeg da. :/ Prøvde de, men jeg er 37-38, så da blir de nok litt små!

Legg igjen en kommentar

