Fyrvokteren

Da er jeg ferdig med siste bok til Camilla Läckberg som heter «Fyrvokteren». Dette er syvende bok om Patrick og Erica i Fjällbacka, og den er ganske bra og spennende. Man må lese videre for å finne ut hva som har skjedd. Det Läckberg pleier å gjøre i bøkene, er at mellom hvert kapittel har hun et lite avsnitt som er fra «gamledager», men som allikevel har med det som skjer i nåtiden å gjøre. I begynnelsen av boka er det vanskelig å skjønne sammenhengen, men etterhvert så forstår man litt mer av det. Boka handler som vanlig om et mord som har skjedd, også blir det å nøste opp i dette, som har forbindelser både til Gøteborg og Stockholm. Man er innom dop, farlige motorsykkelbander og svindel. Det er også mye med Erica og hennes søster Anna i denne boka, for de har vært i en bilkræsj hvor Anna mista sitt ufødte barn og har forsvunnet inn i et mørke, så de prøver det de kan for å få henne tilbake. Läckberg er veldig god på å beskrive forhold mellom mennesker….og til og med dumme politisjef Mellberg framstår til tider som en søt fyr!
Dette er absolutt en bok jeg vil anbefale, særlig hvis man har lest og likt hennes andre tidligere bøker i serien!

5 comments on “Fyrvokteren

  1. Nei, det var foreldrene til Erica og Anna som ble drept i en bilulykke. Anna slet fordi hun drepte eksmannen sin i selvforsvar 🙂

    Klempefine bøker, jeg har lest Ulykkesfuglen og er over halvveis i Tyskerungen. Vurderer å fortsette i rekkefølgen de er skrevet, altså med Havfruen og så Fyrvokteren etter den jeg er på nå.

    • Ja jeg har lest alle, og det lønner seg å lese de i rekkefølge….for bøkene handler jo også en del om Erica, Patrick og Anna også…..så greit å få ting i rekkefølge!! Men det er kjempebra bøker, jeg liker de godt!!

  2. Ser det er mange som er begeistret for Camilla Lackberg sine bøker. Jeg har akkurat lest den siste, Anglamakersken. Boken er ikke kommet på norsk enda, oversettelsen er ikke klar før i februar. Er du begeistret for Lackberg, blir du neppe skuffet over den siste krimromanen hennes 🙂

    • Oh jeg venter veldig på hennes neste bok, men tror jeg venter til den er her på norsk. Jeg er ikke akkurat god på å lese svenske bøker!! Men da gleder jeg meg veldig til å lese den hvis den er bra 🙂

Legg igjen en kommentar

