Dear John

Da er jeg akkurat ferdig med boka «Kjære John» av en av mine favoritter Nicholas Sparks. Han skriver nydelige bøker om kjærlighet og denne var også veldig bra. Jeg synes kanskje ikke den er like bra som The Notebook, men det er fordi slutten er litt annerledes. Boka handler om rebellen John som går inn i militæret for å bli voksen, og når han er hjemme på perm møter han yndige Savannah. De forelsker seg og har noen fine uker sammen før han må dra tilbake til basen sin i Tyskland. Og da starter år med brev og telefonsamtaler, for han får kun perm en gang i året, og de oppdager at ting har forandret seg, men kjærligheten mellom dem er så stor at de prøver å få det til å funke videre. En annen stor del av boka er John sitt forhold til sin far. Faren er veldig stille og beskjeden, og det kommer etterhvert fram at det er fordi han muligens lider av Aspergers. Og forholdet til faren er noe av det som blir best beskrevet utover i boka, etterhvert som de får et bedre forhold. Det er jo også da utrolig trist på slutten når han dør. Da har det vært slutt mellom John og Savannah et par år, fordi hun fant seg en annen, men han drar til henne for å fortelle om faren. Hvordan boka slutter skal jeg ikke si noe om her……. Det er jo laget film av denne boka som er veldig skrytt opp i skyene og kommer til Norge i mai tror jeg. Jeg skal absolutt se filmen, og lurer på om de har klart å lage en god kopi av boka. Boka er vel verdt å lese, den er nydelig og trist på en gang.

4 comments on “Dear John

  1. Så herlig.. Jeg har sett traileren for filmen, og må innrømme at den så veldig rørende ut. Akkurat nå har jeg mere nok med å lese skolebøker, så kanskje jeg må jukse litt og se filmen!

    • Jeg har faktisk ikke sett traileren…men tror nok filmen er veldig fin, jeg gleder meg til å se den! Mye skolebøker på meg og, men må ta meg tid innimellom til andre bøker…ellers går jeg på veggen!

  2. jeg har også sett traileren, så himla fin! meen, du synes ikke boka var bedre enn the notebook? leste the notebook i sommer, syntes den var ..kjedelig, mens jeg samme sommer så filmen og elsket den.

    • Jeg tror jeg likte The Notebook bedre – av bøker. Men The Notebook filmen er faktisk nesten bedre enn boka…..så jeg er sikker på at Dear john filmen også kommer til å være kjempefin!

Legg igjen en kommentar

