Byen med det store hjertet

Nå er jeg ferdig med boka «Byen med det store hjertet» av Jørgen Gunnerud. Jeg har aldri lest noe av han før, og dette er visst den åttende kriminalromanen om politimannen Knut Moen. Jeg vet ikke om det er dumt at jeg ikke har lest de andre bøkene først, men jeg fikk ikke inntrykk av at det er noe fortsettelse, dette var en bok som står på egne bein. Boka handler om en kjent NRK profil som forsvinner etter en harry tur og like etterpå tar hennes svigerfar selvmord. Knut Moen blir etter en skandale (felle som var satt opp for han) sparket fra politiet og begynner å jobbe privat med overvåkning. Det viser seg etterhvert at det ligger mye mere bak disse to sakene som henger sammen, blant annet et dop nettverk. Boka er for så vidt spennende, men ikke den beste jeg har lest. Den er skrevet på en litt spesiell måte, med mange rare metaforer. Men helt greit tidsfordriv!

Legg igjen en kommentar

