Postcard killers

Nå er jeg akkurat ferdig med «Postcard killers» av mine favoritter James Patterson og Liza Marklund.

Jeg har gleda meg lenge til å lese denne boken, helt siden jeg hørte at Patterson hadde teamet seg opp med Skandinavias krim dronning! Og boka er bra den – spennende og lettlest! Jeg pleier vanligvis å lese Patterson sine bøker på engelsk, men denne leste jeg på norsk. Og jeg er i den tro at noe av spenningen og meningen forsvinner i en oversettelse, for det er ikke alt som kan sies på samme måte når boka blir oversatt, derfor liker jeg å lese den type bøker på engelsk. Men jeg likte denne boka, den handler om unge par som blir drept rundt om kring i Europa. Ingen klarer å komme nærmere morderne før de kommer til Stockholm. Men vi som leser blir introdusert til morderne helt i begynnelsen, så vi vet hvem det er, men ikke hvorfor de gjør det. Boka holder høyt tempo og jeg klarte ikke legge den fra meg, så etter fire timer var jeg gjennom den!
Jeg har vært fan av Patterson i over 13 år, og det er bra han har skrevet bok med Marklund, for da blir han kanskje enda mer populær her i Norge. Han er jo en av Usa’s mestselgende forfattere, men har aldri tatt helt av her i landet. Så vidt jeg vet er han gift med en norsk eller norsk ættet kone, så det hadde vært moro om han kom til Norge en gang!

Legg igjen en kommentar

