Filmomtale: The Notebook

Nå har jeg akkurat sett The Notebook – eller Dagboken som den heter på norsk, igjen. Det er en av mine favoritt filmer, jeg synes den er helt nydelig, men jeg griner hver eneste gang jeg ser filmen mot slutten. Den er trist, men på en vidunderlig og vakker måte. Det er en så sterk kjærlighetshistorie, og man kan ikke la være å bli rørt.

Filmen handler om Noah og Allie som møtes på et tivoli en sommer. De forelsker seg og blir etterhvert uadskillelige. Noah er en enkel og fattig gutt, mens Allie kommer fra en rik familie, og en dag får moren hennes nok og de reiser fra byen. Mange år går, og Allie møter en ny kjekkas som etterhvert frir til henne. Men så en dag ser hun bilde av Noah i avisen, han har pusset opp en gammel plantasje, og gjort det akkurat sånn hun hadde bedt han om – mange år tilbake. Hun reiser til han, og de finner ut at kjærligheten er fortsatt der, enda sterkere enn før.
Dette skjer i fortiden, mens i nåtid er det «gamle» Noah og Allie vi møter….Allie har fått alzheimer og Noah forteller historien om dem hver dag, i håp om at hun innimellom skal komme tilbake, bare for noen små minutter, og når hun gjør det husker hun kjærligheten mellom dem. Og det er så trist mot slutten når hun får minnet tilbake og husker livet dems….jeg gråter når jeg ser det, for det er sånn perfekt kjærlighet skal være! 🙂

4 comments on “Filmomtale: The Notebook

    • Det vil jeg også si, jeg elsker den!! Absolutt en av de nydeligste filmene som finnes 🙂

Legg igjen en kommentar

