Vidar Sundstøl – De døde

Nå er jeg ferdig med andre bok i Minnesota-trilogien. Jeg skrev om første bok Drømmenes land for litt siden, og den var egentlig ganske bra, jeg var bare litt irritert på slutten. Men den fortsetter jo videre i bok nummer to – De døde. Den er nok ikke så bra som den første, og den er ganske annerledes. Alt skjer innen et døgn og handler om Lance Hansen og hans bror, som er på jakt inne i skogene rundt Lake Superior. Lance er politimannen som fant liket i bok en, og han mistenker sin bror. Men vet broren at han er mistenkt….hvem er jeger og hvem er byttet……?
I tillegg så går historien – som også fortsetter fra bok en – som strekker seg hundre år tilbake i tid, om en nordmann som kom til Usa for å finne sin familie, men havner i en situasjon med en indianer, som ender i en tragedie.

Boka avslutter egentlig med ingenting – så nå venter jeg veldig spent på siste bok. Da må det bli en ordentlig avslutning på denne historien!!

3 comments on “Vidar Sundstøl – De døde

  1. SV: Tusen takk for hyggelige ord på innlegget mitt hvem hva hvor. Håper du har hatt en FLOTT helg søte deg ❤

  2. Aha, se her ja:)
    Jeg elsker bøker! Men jeg tørr ikke lese skumle bøker da.. Og den boken der hørtes veldig stressende ut! Hehe:)

    • hehe den er ikke så veldig skummel….men skal du lese de så begynn med første bok i den trilogien!! De er spennende og ganske gode 🙂

Legg igjen en kommentar

