Karin Slaughter – Genesis

genesisJeg er stor fan av Karin Slaughter og har lest alle bøkene hennes. Jeg synes hun skriver godt, kanskje litt vel grotesk til tider, men bøkene er spennende og det er godt driv i dem. Ulempen er at det tar så lang tid mellom hver bok som kommer ut, at jeg glemmer det som har skjedd tidligere….. Hun har hatt en serie – Grant County serien, som handler om Sara Linton som er lege, og mannen Jeffrey som er politi. Siste Grant County bok endte i et sjokk (spoiler…) når Jeffrey ble drept rett foran øynene på Sara. Hun har også skrevet noen bøker som handler om Will Trent og Faith Mitchell som er to etterforskere i Atlanta. Og i denne boka Genesis, så fører hun disse to seriene sammen, for Sara Linton har rømt til Atlanta for å komme gjennom tapet av sin mann. Også dukker det opp en torturert kvinne på sykehuset hvor hun jobber. Will og Faith etterforsker dette og opplever etterhvert at det er flere kvinner som er borte, en dukker opp drept – hun er torturert til det værste og blitt blind, døv og stum blant annet. Kvinnen på sykehuset har fått et ribben revet ut av kroppen, men mirakuløst overlever hun. Boka er lang, og selv om den er veldig spennende, er den kanskje litt langdryg, det tar lang tid før de kommer fram til et ordentlig clue om hvem morderen er. Jeg skal ikke røpe hvem morderen er – det tok meg litt på senga, men alt ble også litt klarere når man visste det. Men jeg synes alt i alt boka var veldig god, og jeg gleder meg til neste…da får vi kanskje vite om det skjer noe mellom Sara og Will….!

Legg igjen en kommentar

